Ementa:
Tópicos interdisciplinares sobre temas relacionados às dissertações dos alunos. Discussão de temas emergentes no processo de capacitação que visa a promover a integração entre as temáticas desenvolvidas nas linhas de pesquisa do programa e a colaborar para a sistematização necessária à elaboração de uma dissertação de mestrado. Trabalho de campo.
Bibliografia:
Higgins JPT, Thomas J, Chandler J, Cumpston M, Li T, Page MJ, et al., editors. Cochrane
handbook for systematic reviews of interventions. Version 6.3 (updated February
2022). Cochrane; 2022 [cited 2025 Jun 2]. Available from:
https://training.cochrane.org/handbook
Aromataris E, Munn Z, editors. JBI manual for evidence synthesis. Adelaide: JBI; 2020
[cited 2025 Jun 2]. Available from: https://synthesismanual.jbi.global
doi: https://doi.org/10.46658/JBIMES-20-01
U.S. Department of Health and Human Services. COVID-19 treatment guidelines
[Internet]. National Institutes of Health; [cited 2025 Jun 2]. Available from:
https://www.covid19treatmentguidelines.nih.gov/
Nussbaumer-Streit B, Mayr V, Dobrescu AI, Chapman A, Persad E, Klerings I, et al.
Quarantine alone or in combination with other public health measures to control
COVID-19: a rapid review. Cochrane Database Syst Rev. 2020;(4):CD013574.
doi:10.1002/14651858.CD013574
Popp M, Reis S, Schießer S, Hausinger R, Stegemann M, Metzendorf M-I, et al.
Ivermectin for preventing and treating COVID-19. Cochrane Database Syst Rev.
2022;(6):CD015017. doi:10.1002/14651858.CD015017.pub3
GRADE Working Group. Grading of Recommendations Assessment, Development and
Evaluation [Internet]. [cited 2025 Jun 2]. Available from:
https://www.gradeworkinggroup.org/
http://plataformabrasil.saude.gov.br/
Ano de Catálogo: 2025
Créditos: 3
Número mínimo de alunos: 5
Número de alunos matriculados: 11
Idioma de oferecimento: Português
Tipo Oferecimento: Regular
Local Oferecimento:
Horários/Salas:
Docentes:
Reservas:
| Hora | Segunda | Terça | Quarta | Quinta | Sexta | Sábado |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 07:00 | ||||||
| 08:00 | ||||||
| 09:00 | A - | |||||
| 10:00 | A - | |||||
| 11:00 | ||||||
| 12:00 | ||||||
| 13:00 | ||||||
| 14:00 | ||||||
| 15:00 | ||||||
| 16:00 | ||||||
| 17:00 | ||||||
| 18:00 | ||||||
| 19:00 | ||||||
| 20:00 | ||||||
| 21:00 | ||||||
| 22:00 | ||||||
| 23:00 |